Van opticien naar
topadviseur
Hoe onderscheid je je als opticien? Hoe trek je nieuwe klanten aan? Als professional geef je goed advies en zorg je voor optimaal zicht. En het oog wil ook wat – je klant wil er goed uitzien. Om daar iets over te leren zou je een stylist kunnen inschakelen, maar wat weet die nou van het optiekvak? Die is toch geen opticien?
Er is een stylist die ook een ervaren opticien is, en toevallig ben je nu op haar website. Marije Gerdes van Dap-Styling is een brillenstylist. Zij is als geen ander in staat jou en je team te leren om op een heel andere manier brillen te adviseren. Verbreed je blik, verhoog je omzet!
Kleuren, contrasten, lijnen
“In alles wat we doen is de klant het uitgangspunt. Een bril is een echt mode-item, maar vergeet niet dat hij ook bij je klant moet passen. Wie is de klant? Hoe komt hij over en wat wil hij uitstralen? Wat valt op in zijn gezicht? We kijken naar contrasten, warme of koele kleuren, lijnen, vormen en persoonlijke kenmerken in het gezicht. Aan de hand van al die informatie zoeken we een bril die écht past. Alleen dan heeft de klant optimaal plezier van zijn bril. En komt hij altijd bij je terug.”
Evenement met brillenstylist
Organiseer een speciaal evenement met de brillenstylist in je optiekzaak. Zet je vaste klanten in het zonnetje en trek nieuwe klanten aan door hun een advies van de brillenstylist aan te bieden. Marije is een dag lang je collega, geeft kleur- en briladvies en laat zien hoe je de klant écht centraal stelt in het advies. Tip: maak van dit evenement een terugkerende actie, bijvoorbeeld bij de wisseling van de seizoenen.
Kosten: vanaf € 950,-
Tip: wil je een training volgen, maar zie je er tegenop? Huur Dap-Styling eerst voor een dag in. Dan zie je vanzelf de meerwaarde van een training.
Teamtraining van de brillenstylist
Hoe ontdek je wat je klant zoekt? Welke invloed hebben de gezichtskenmerken op je briladvies? Inspireer je team met een training op het gebied van verkoop en styling. In 4 stappen leer je hoe je meer brillen kunt verkopen. Onderwerpen die je niet tijdens de optiekopleiding leert, maar die wel belangrijk zijn voor een goed advies, komen aan bod in de training en zijn direct toe te passen in de praktijk. Je gaat meer kleur verkopen en anders naar je eigen collectie kijken. Ook zul je tegen vragen aanlopen. Daarom zijn regelmatige vervolgtrainingen een must. Je krijgt antwoord op al je vragen, verdiept je verder in het onderwerp en ontdekt steeds iets nieuws.
Kosten: vanaf € 350,- per persoon
Van opticien naar
topadviseur
Hoe onderscheid je je als opticien? Hoe trek je nieuwe klanten aan? Als professional geef je goed advies en zorg je voor optimaal zicht. En het oog wil ook wat – je klant wil er goed uitzien. Om daar iets over te leren zou je een stylist kunnen inschakelen, maar wat weet die nou van het optiekvak? Die is toch geen opticien?
Er is een stylist die ook een ervaren opticien is, en toevallig ben je nu op haar website. Marije Gerdes van Dap-Styling is een brillenstylist. Zij is als geen ander in staat jou en je team te leren om op een heel andere manier brillen te adviseren. Verbreed je blik, verhoog je omzet!
Kleuren, contrasten, lijnen
“In alles wat we doen is de klant het uitgangspunt. Een bril is een echt mode-item, maar vergeet niet dat hij ook bij je klant moet passen. Wie is de klant? Hoe komt hij over en wat wil hij uitstralen? Wat valt op in zijn gezicht? We kijken naar contrasten, warme of koele kleuren, lijnen, vormen en persoonlijke kenmerken in het gezicht. Aan de hand van al die informatie zoeken we een bril die écht past. Alleen dan heeft de klant optimaal plezier van zijn bril. En komt hij altijd bij je terug.”
Evenement met brillenstylist
Organiseer een speciaal evenement met de brillenstylist in je optiekzaak. Zet je vaste klanten in het zonnetje en trek nieuwe klanten aan door hun een advies van de brillenstylist aan te bieden. Marije is een dag lang je collega, geeft kleur- en briladvies en laat zien hoe je de klant écht centraal stelt in het advies. Tip: maak van dit evenement een terugkerende actie, bijvoorbeeld bij de wisseling van de seizoenen.
Kosten: vanaf € 950,-
Tip: wil je een training volgen, maar zie je er tegenop? Huur Dap-Styling eerst voor een dag in. Dan zie je vanzelf de meerwaarde van een training.
Teamtraining van de brillenstylist
Hoe ontdek je wat je klant zoekt? Welke invloed hebben de gezichtskenmerken op je briladvies? Inspireer je team met een training op het gebied van verkoop en styling. In 4 stappen leer je hoe je meer brillen kunt verkopen. Onderwerpen die je niet tijdens de optiekopleiding leert, maar die wel belangrijk zijn voor een goed advies, komen aan bod in de training en zijn direct toe te passen in de praktijk. Je gaat meer kleur verkopen en anders naar je eigen collectie kijken. Ook zul je tegen vragen aanlopen. Daarom zijn regelmatige vervolgtrainingen een must. Je krijgt antwoord op al je vragen, verdiept je verder in het onderwerp en ontdekt steeds iets nieuws.